Jag har äntligen fixat klockan på väggen!

Jag vet att man vred tillbaka klockan för nästan en vecka sen, men jag har inte kommit mig för att ställa mig på en stol och vrida tillbaka klockan på väggen. På datorn och mobilen fixas det automatiskt, så man har inte riktigt tänkt på det.

Saker jag däremot har tänkt på, framför allt idag:
- Det pratas om att Vattenfall ska bygga ett nytt kärnkraftverk. Visserligen är det lagligt att göra det igen, men fanns det inte en anledning till att man avvecklade någon/några?

- Hur kommer det sig att man, även om alla talar om lågkonjunktur och hur lite pengar de har, fortfarande samlar in allt mer pengar till välgörenhet? Varje år (även igår på rosabandet-galan tror jag) slås rekord.

- Samtidigt som föräldrar arbetar allt längre dagar har fritidsgårdar stängts ner. Har detta gjort att fler ungdomar får problem, sämre skolresultat, missbruk...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback