RKUF

Då ska jag berätta vad jag gjorde ikväll. För någon vecka sedan fick jag ett mail om att RKUF har informationsmöte idag och jag fastnade direkt för kompisgruppen. I kompisgruppen träffar man asylsökande barn och gör saker med de. Det kan vara bowling, pyssel, picnic... På mötet fick jag höra att den hör gruppen var barn mellan 5 och 12, och jag är inte bra med barn. Däremot sa de att jag, med andra såklart, gärna fick dra igång en grupp för äldre. Problemet är bara att det kräver mycket tid att starta en aktivitet och jag har inte så mycket tid.
Vi pratade lite om att sätta ihop en grupp tillsammans med filmklubben, där man kunde göra lite vad som helst (titta på film, spela spel...) eftersom en till var lite inne på samma spår som jag.

Vi får se vad som händer, men det vore kul. Lite engagemang i något viktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback