En cykel

Idag mår jag bättre, febern är borta! Dessutom har jag haft besök av mina föräldrar. De kom mest hit för att leverera min nya cykel (som vi tror är cirka 25 år gammal). Den är jättefin! Jag var direkt tvungen att testa den så jag cyklade förbi portarna (efter att jag nästan cyklat in i en buske först), vände och stannade framför mina föräldrar.

I små städer cyklas det mycket har jag fått lära mig. Saker är för nära för att ta bilen eller liknande. Sen har jag dragit slutsatsen att det på grund av att allt är nära och man kan gå eller cykla överallt är dåliga komunikationer. (Det blev en konstig mening, men ni förstår nog vad jag menar...)

Jag är riktigt dålig på att cykla! Jag har inte gjort det på flera år och även då gjorde jag det inte mycket. Så är det när man är uppvuxen i stockholm, med för långt avstånd att cykla till skolor och vänner. Nu får jag lära mig! Den är lite för hög, tror jag, vilket gör mig änu lite räddare...

Vill någon cykel-träna med mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback