Schlaget om Schtäppen del 2

Kvällen började med att Annika, Albert och jag tog tåget till Linköping för att sen ta bussen till en stadsdel som heter Ryd där en kille vid namn Johan bor. Han lagade middag (honungsglaserad lax, potatismos, skagensås och sallad), Albert lekte med drinkar och gjorde en väldigt god grön drink till mig, jag höll mig mest undan när det gällde kökstjänst. Jag hjälpte istället med att torka disken efteråt.

Vi satt länge i Johans lägenhet och lyssnade på allt från Främling till smurfarna. Där var också Lisa och två andra pojkar. Någon gång vid tolv gick vi till Kårallen där kravallen Schlaget om Schtäppen hölls. Det fanns två dansgolv, det ena spelade schlager och sköna danslåtar medan det andra hade ett liveband som körde rockcovers. Jag föredrog ju såklart dansgolvet med bra dansmusik och vi dansade tills stängning, klockan tre.

På väg "hem", det vill säga till Johan eftersom vi var i Linköping, stannade vi på donken då vi vart hungriga. Mina vänner som jag skulle dela bäddsoffa med blev väldigt mysiga vilket innebar att jag flyttade ut (helt frivilligt! de är söta tillsammans och borde vara tillsammans enligt mig.) och kröp ihop i ett hörn i köket där jag sov en stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback