Dagarna går...

Jag utnyttjade pappas lediga fredag maximalt. Vi åkte in till stan och köpte en ny dator till mig med mobilt bredband. Jag gick till skolan och sen åkte vi och lämnade min mobil på lagning, då den fastnar hela tiden.

När jag kom hem hade jag längtat efter att ta upp min nya dator och installera allt som skulle installeras, det vill säga internet. Jag satt i flera timmar, men fick aldrig igång det till slut gav jag upp och i lördags åkte jag till butiken. Först var jag i Sunbyberg, men han gjorde precis som jag, tryckte på olika knappar och läste vad det stod. Han skickade hem mig och tyckte att jag skulle återställa allt själv. Teknisk som jag är vägrar jag göra det.

Jag åkte då istället till kungsgatan där de är fler, så jag tänkte att de borde kanske kunna göra något. Vi satt i över en timme och expediten installerade, installerade om... men inget fungerade. Han sa att jag skulle komma på en vardag, så att de kunde återställa allt, så nu är datorn på återställning inne i stan och jag sitter ännu en dag på den gamla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback