Ibland upptäcker man saker...

Inte mycket händer här på landet. Igår träffade jag en otrolig familj! De kommer från Bosnien, den del som kallas "serbiska republiken" och söker asyl här. Även om de har varit med om jättemycket, flytt från sitt hus och varit en del av kriget som var är allt de vill bara att få stanna kvar i Sverige och jobba. Många som kommer försöker att leva på bidrag och det de lyckats sno, men den här familjen är som ett fåtal andra. De vill kämpa och lagligt leva ett ordentligt liv i Sverige.  
De berättade historier om vad de gått igenom, men också hur det har fungerat här, bland annat om folk som inte gjort sitt jobb som de skulle ha gjort och familjen därför haft det lite sämre. Det gjorde att jag började tänka på min framtid (förhoppningsvis) som socionom och att något jag skulle vilja inrikta mig på är migration. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback