Efter studenten

Jag kom hem vid 2-3 på natten efter slutskivan, men lade mig inte förrän vid fyra. Jag vaknade sedan vid åtta och snoozade tills chefen, det vill säga V från Uniflex,  ringde vid halv 11. Hon berättade för mig att jag hade ett jobb att göra. Kassa på IcaMaxi i Arlanda staden, "kom så fort du kan". Hon hade kollat upp hur och när jag kunde åka. Hon räknade att jag skulle vara där 12.10 och det var jag. Jag hade en timme på mig att duscha och fixa mig, får bort all spray och öl ur håret. Jag jobbade till sex och även om jag var trött och så hes att kunderna inte alltid hörde mig gick det bra. Det var till och med roligt.

Efter jobbet åkte jag till en studentmottagning, Aleks studentmottagning. Jag var några timmar sen, men det gjorde inte att stället var tomt. Tvärtom var alla hennes trevliga släktingar där och jag fick äntligen träffa Millis kille. När jag kom hem vid elva-tiden kan ni gissa vad jag gjorde. Jag däckade såklart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback