20.07 Kaffe



Sitter i fåtöljen, alldeles ensam i huset då mamma och pappa har gått upp till våra gulliga grannar. Känner mig riktigt seg, men det är bara för att jag slappnar av på landet. Det finns inga måsten och man kan sova hur länge som helst.

Jag gick nyss till köket för att koka mig en kopp turkiskt kaffe. Det är starkt och i mitt fall även sött. Det var faktiskt det kaffet jag först började dricka när jag var på besök hos mina släktingar i Serbien. Mina vänner där brukade "spå" i koppen och för en 13-14åring var det förstås väldigt roligt även om man inte trodde på det.

Nu när jag är ensam ska jag försöka skriva lite till på projektet. Jag gör lite i taget, men som ett par av oss brukar säga är lite bättre än ingenting!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback