Alldeles för kallt


Idag var det alldeles för kallt för att spendera hela dagen ute. Det var så kallt att även jag med kofta och jacka över min t-shirt frös. Så fort jag kom hem lade jag mig under en filt på min stora säng.


Det började med en latin-vandring i gamla stan. Vi skulle träffas vid obelisken bakom slottet 8.45, jag var där 8.20. Vi vandrade runt, översatte latinska texter som fanns lite varstans i gamla stan och fick höra om latinets och stockholms historiska koppling.


Efter rundturen åkte vi till centralen där vi åt lunch på McDonalds och värmde oss. Sedan var det dags att åka vidare till Kärsön. Vi hade friluftsdag och många aktiviteter var tillgängliga. Vi skulle spela minigolf men det blev inte så mycket av det. Huvudsaken var väl ändå att vi var där, utomhus, och hade roligt?!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

hahaha ja men visst vare kallt!
Jag trodde att det skulle bli lika varmt som igår så jag gick till skolan utan någon tröja eller jacka, jag trodde jag skulle dö!
När jag väl kommer till skolan tror jag att jag ska vara inomhus men nej, vi ska ha gympa utomhus, så där ute fick jag stå i 1h och frysa hjäl.
Dålig dag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback