En sådan där rolig sak, ni vet

Den här snodde jag från Ingrids blogg.

Skillnaden på 18- och 28-åriga tjejer

Musik
18 år - Ju högre volym desto bättre.
28 år - Dr Bombay ger mig huvudvärk.

Kärlek
18 år - När kommer jag att träffa den rätte?
28 år - Nu har jag hittat den rätte för femte gången.

Kläder
18 år - Tajt, kort och färgglatt.
28 år - Svart, svart, svart.

Kondomer
18 år - Gud, vad pinsamt!
28 år - Gud, vad praktiskt!

Sex
18 år - Hur ska jag tala om hur jag vill ha det?
28 år - Hur ska jag tala om att jag inte orkar?

Livsfilosofi
18 år - Ta dagen som den kommer.
28 år - Pensionssparande, det är grejer det.

Barn
18 år - Bara jag inte blir med barn!
28 år - Tänk om jag är steril!

Kändisar
18 år - Wow! En kändis!
28 år - Vem är det?

Smink
18 år - Bara ingen ser mig osminkad.
28 år - Läppglans och mascara. Klart.

Arbete
18 år - Svårt att välja.
28 år - Svårt att ta ledigt.

Mat
18 år - Vem vill ha sushi när det finns varmkorv?
28 år - Vem vill ha nedmalt slaktavfall när det finns sushi?

Solning
18 år - Solskyddsfaktor 0.
28 år - Solskyddsfaktor 28.

Kroppen
18 år - Ser min rumpa okej ut i de här byxorna?
28 år - Hur ser mitt kolesterolvärde ut, doktorn?

Föräldrar
18 år - Omständiga.
28 år - Oumbärliga.

Ålder
18 år - Men jag är 23, jag lovar.
28 år - Men jag är 23, jag lovar.

Uteliv
18 år - Vi måste gå på det nya stället.
28 år - Kan vi inte se en videofilm istället?

Pengar
18 år - Lite pengar, men få räkningar.
28 år - Mer pengar, men fler räkningar.

TV
18 år - Vi får inte missa "Bevvan" på söndag.
28 år - Va! Är inte Dylan med längre?

Största önskning
18 år - Fred på jorden. Skrota alla vapen.
28 år - En löneförhöjning vore inte fel.

Värsta mardröm
18 år - Tänk om jag gör bort mig!
28 år - Tänk om jag aldrig hittar någon att dela mitt liv med!

Drömkillen
18 år - Lång, mörk, snygg, sexig, muskulös, rik och charmig.
28 år - Snäll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback