Hemkommen från Tallin

Jag har nu kommit hem från Tallin och jag måste säga att jag är lite besviken...

Jag trodde att jag skulle få shoppa en massa men nej. Det fanns två sorters affärer: Sådana med märken som också finns här i Sverige (Esprit, Tommy Hillfiger, MissSixty...) och sedan fanns deras hemska affärer med plastiga väskor, fula stickade tröjor och stövlar/sandaler med de högsta och tunnaste klackarna, även de plastiga. Riktigt besviken blev jag! Gamla stan var däremot mysig... Vi var inne på antik-handlar, speciella souvenir shoppar (med mycket smycken och tavlor) och trevliga caféer.

När jag gick om kring i gamla stan och fotade gamla byggnader och kyrkor började jag tänka på min framtid. Jag har sedan länge sagt att jag vill bli socionom och jag tycker fortfarande ett det är lockande men jag börjar ändra mig tillbaka faktiskt. Ska jag kanske bli arkeolog/historiker?
Det är tur att det är mycket tid kvar innan jag behöver bestämma mig...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback