Långhelg!

Paris, London, Barcelona, Rom...

Den hade varit perfekt för en weekend-resa men det blir ingen sådan, för mig i alla fall. Jag ska till landet med mamma och pappa. Där ska jag umgås med kusin, läsa och plugga. Helst hade jag velat slippa pluggandet men det går inte. Nästa vecka har jag nationellt prov i matte, latinprov och en redovisning som handlar om Sapfo.


Sapfo var en tuff kvinna som levde för länge länge sedan. Hon var poet och bodde på ön Lesbos. Sapfo skrev om sin kärlek till andra kvinnor och därför kommer ordet lesbisk från namnet på ön där hon bodde.


Vad ska ni göra under valborgshelgen?


Kommentarer
Postat av: Ingrid

RÖJA SÅKLART!....inte

Tyvärr ska jag också plugga ganska mkt då jag har nat.prov i matte C på fredag:/
Men lycka till med pluggandet:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback