Derby


Igår var jag och Jenka på matchen mella AIK och DIF... Vi stod på norra såklart! Vi är ju riktiga solnabarn. Om jag ska gå på någon mer match måste jag lära mig allt som skriks. Jag kände mig nästan lite tråkig när jag bara stod där och klappade. Dessutom såg jag ju inte ut som en aik:are i min svarta tröja och röda väst. Det gjorde jag lite med mening i och för sig. Det kändes lite läskigt att åka hem själv på kvällen med t.ex. en aik-halsduk runt mig. Hm...


Allt verkade ganska lugnt när vi gick därifrån. Folkmassorna ledde oss till centrum där jag och Jenka väntade på bussen. Sen såg vi polisbilarna åka från centrum med ljusen tända. Poliserna i minibussarna hade vita hjälmar, jag och jenka insåg att de såg ut som lego-gubbar. Det var ganska roligt!


När jag mötte mina föräldrar på busshållsplatsen vid ballongberget berättade de att de hade hört jubblet efter första målet (det AIK gjorde). Jag och Jenka vill gå på fler matcher. Jenka pratade till och med om att skaffa säsongskort nästa år. Men jag vet inte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback