Norra Real och nollning...

Ingen har väl missat att Norra Real just nu syns på alla nyhetsprogram och man kan läsa om händelsen i alla tidningar. Tyvärr är inte all fakta sann eller egentligen ska man kanske säga att det är tur att inte all fakta är sann. Jag var inte med i fredags när allt utspelade sig men jag har hört allt. Min klass var en av klasserna som nollade då och tjejen som var nära döden var från vår linje.

Säker fakta är att:
- Ingen tratt användes!
- Ingen tvingade någon annan att dricka!
- Tjejen lämnades aldrig ensam!

Norra Real är en bra skola. Det är inte något jag bara säger.
Rektorn, lärare och en polis pratade med ettorna och deras föräldrar och förklarade vad allt gick ut på. Rektorn pratade även med alla tvåor och sa att all nollning skulle polisanmälas men vissa bestämde sig för att nollnings-traditionen skulle fortsätta. Rektorn behöver nu inte polisanmäla eftersom några föräldrar redan gjort det.
Just nu hör man många rykten på skolan. I korridorerna ser man att andra elever "kollar snett" på oss. Vi började till slut tro att vi bara var paraoida, men hela klassen kan inte vara det. 
 
Vi få se hur allt blir men det kommer att vara svårt för alla inblandade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback